Jumat, 31 Mei 2013

Manfaat konsumsi Dates Valley

Dengan kelezatan yang menakjubkan, kurma adalah salah satu buah-buahan tersendiri dengan kandungan nutrien, vitamin, dan mineral penting yang diperlukan untuk pertumbuhan & perkembangan normal dan kesehatan menyeluruh.

Buah-buahan yang kaya dengan serat ini berfungsi menghalang penyerapan kolesterol LDL makanan dalam usus dan banyak flavonoid antioksidan yang baik untuk kesehatan seperti tannin, beta-karotena, lutein dan zeaxanthin. Khasiat kurma sebagai anti-jangkitan, anti-radang, dan anti-pendarahan dan berupaya membantu  melindungi sel-sel dan struktur lain dalam tubuh dari oksigen radikal bebas yang bertindak sebagai pelindung dan pencegah kanser kolon, prostat, payudara, endometrium, paru-paru, dan pankreas.

Dates Valley hanya menggunakan Jus kurma tulen berkualitas
tinggi untuk menghasilkan Khall Dates Cider melalui kaedah fermentasi secara semulajadi bagi menjamin kualitas dan manfaat maksimum tanpa pewarna tiruan atau pengawet. Khall Dates Cider mengandung nutrien yang diperlukan badan seperti enzim dan mineral penting seperti kalium (sangat penting bagi sistem saraf dan saluran arteri untuk berdaya tahan dalam keadaan semula jadi). Selain menjadi perangsang semulajadi untuk kecergasan, Dates Cider membersihkan dan mengembalikan nutrien kepada tubuh badan agar berfungsi aktif untuk sembuh dengan sendirinya.

Dates Cider adalah salah satu bahan yang paling versatil yang perlu dimiliki oleh mana-mana isi rumah. Anda boleh menggunakannya dalam makanan, untuk faedah perubatan, sebagai toner kecantikan kulit dan sebagai bahan pembersih untuk membuang racun perosak dan kuman daripada sayur-sayuran dan buah-buahan anda .

Cadangan hidangan Salad
1/2 cawan Dates Valley's Dates cider
1/2 cawan minyak zaitun
1 hingga 2 sudu teh madu
1 hingga 2 ulas bawang putih - dicincang halus
Daun salad dan condiment
(salad/tomato ceri/buah zaitun/epal hijau/lobak merah)

Tidak ada komentar:

Posting Komentar